Oogst-tijd

Vorig jaar hebben we alle kinderen van de school samen met Opa Geert verschillende bollen en zaden in de grond gestoken, zodat we het dit jaar zouden kunnen oogsten.

Elke week van het jaar was er een groep verantwoordelijk om de moestuin te verzorgen door te schoffelen, water te geven, onkruid te wieden, etc.

We hebben samen gekeken hoe mooi dat alle groenten, fruit en bloemen voorzichtig begonnen met groeien. In combinatie met het heerlijke zonnetje ging dit de goede kant op!

Nu is het tijd om vanalles te gaan oogsten zoals snijbiet, tomaten, druiven, aardappelen, uien, wortelen, courgette, bloemen en ga zo maar door.

In de verschillende klassen gaan we hier ook daadwerkelijk iets van maken. Zo kan het zijn dat er in de ene groep een salade gemaakt wordt, in de andere groep een soepje, maar het kan ook zijn dat ze er een ovenschotel van gaan maken.

Alles wat overblijft verkopen we in onze marktkraam die gemaakt is door een leerling uit ons klusteam. Elke donatie is welkom. Het geld wat we hiermee ophalen zal in goede kook- en/of tuinierspullen gestoken worden!